هشتم شوال سالروزتخریب قبورائمه بقیع

#سال_۱۴۰۴

#هشتم_شوال

🔘وهابیان در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، حرم امامان بقیع را

 

ویران کردند. این روز به «یوم الهدم» (روز ویرانی) مشهور است. تخریب بناها

 

در بقیع توسط جریان وهابیت در عربستان سعودی برای از بین بردن اماکن

 

زیارتی بود. تا آن زمان بر روی مقبره پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در

 

مدینه مدفون بودند، گنبدها و بناهایی قرار داشت. پس از تسلط وهابیان بر

 

مدینه آن‌ها ضمن تخریب قبور آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند.

بقیع اولین آرامگاهی است که به دستور رسول اکرم (ص) توسط مسلمانان

 

صدر اسلام ایجاد شد. ابن‌اثیر می‌گوید: «بقیع در لغت به محل وسیعی که

 

دارای درخت یا ریشه درخت باشد،گفته می‌شود».

همچنین بقیع علاوه بر اینکه مدفن چهار امام مظلوم شیعه است، مدفن چند

 

تن از همسران پیامبر(ص) است. همچنین مزارعباس عموی پیامبر و فاطمه

 

بنت اسد؛ مادرحضرت علی‌ابن ابی‌طالب، حضرت ام البنین؛ مادرحضرت اباالفضل

 

العباس(ع) و برخی دیگر ازبزرگان اسلام درقبرستان بقیع قرار دارد.🔘

 

⚫️هشتم شوال سالروزتخریب قبورائمه بقیع بر عموم مسلمانان جهان تسلیت باد.

◾️روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر پیربکران

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *