شناسه خدمت: …………………. | عنوان خدمت: درخواست پایان کار | نوع خدمت: خدمت به شهروندان (G2C) |
درخواست پایان کار
گواهی پایان کار:
صدور گواهی پایان ساختمان آخرین مرحله از کنترل و نظارت بر احداث ساختمان است . در این مرحله مهندس ناظر مراتب را گواهی نموده و شهرداری حسب تقاضای مالک ساختمان و پس از بررسی و احراز این مطلب که بنا کاملاً منطبق با پروانه صادره ساخته شده گواهی پایان ساختمان صادر می کند.
اگر مجاز به اخذ پایان کار پروانه ساختمان
الف : باشد(ساختمان در مرحله بهره برداری و تکمیل باشد.) :(ممکن است مالک در مهلت مقرر تمدید مراجعه نماید و یا دارای گواهی عدم خلاف ساختمان تا مرحله بهره برداری کامل باشد ) صدور پایان کار پروانه ساختمان بشرح ردیف 4 صورت می گیرد . ضمناً اخذ پایان کار پروانه ساختمان منوط به داشتن سند رسمی مالکیت می باشد که در غیراینصورت شهرداری نسبت به صدور گواهی عدم خلاف در مرحله بهره برداری و تکمیل صادر می نماید.
ب: نباشد :
تخلف وجود دارد:
چنانچه تخلف ساختمانی گزارش گردد و توسط مامورین شهرداری ( پلیس ساختمان)گزارش تائید گردد و چنانچه جنبه جزایی نیز داشته باشد قابل تعقیب میباشد و از عملیات ساختمانی توسط واحد اجراییات شهرداری جلوگیری گردد سپس:
ارجاع پرونده توسط شهرداری به کمیسیون ماده صد، درخواست توضیح مکتوب از مالک (ظرف10روز)از جانب دبیر کمیسیون ماده صد
اتخاذ تصمیم کمیسیون
اگر رای کمیسیون ماده صد :
• مبنی بر جریمه باشد:به مالک جریمه تعلق میگیرد چنانچه پرداخت گردد عملیات تمدید پروانه ساختمان و یا اخذ گواهی پایان کار ساختمان مالک انجام میگیرد.چنانچه جریمه پرداخت نگردد پرونده به کمیسیون تجدید نظر ماده صد ارجاع میگردد و رای تخریب توسط کمیسیون صادر گردد.
اگر قلع بنا باشد : ابلاغ حکم از سوی شهرداری به مالک که اگر ظرف 2ماه قلع بنا صورت گیرد در غیر اینصورت شهرداری راسا اقدام و هزینه ها را از مالک دریافت می کند.
اگراز مهلت زمان تمدید جهت اخذ پایان کار ساختمان گذشته است:
چنانچه درخواست متقاضی جهت تمدید پس از مهلت مقرر باشد برابر ضوابط مالک ملزم به پرداخت مابه التفاوت عوارض متعلقه به نرخ مصوب روز می باشد.
مبلغ قابل پرداخت (ریال): شماره حساب شهرداری :