شناسه خدمت: …………………. | عنوان خدمت: دریافت گزارش خلافی ساختمان | نوع خدمت: خدمت به شهروندان (G2C) |
دریافت گزارش خلافی ساختمان
فرآیند دریافت گزارش خلافی ساختمان:
گواهی عدم خلافی ساختمان
گواهی عدم خلاف معمولاً براساس درخواست مالک برای استفاده از تسهیلات بانکی یا انجام معاملات صورت می گیرد. درصورتی که مالک تقاضای صدور عدم خلاف از شهرداری را داشته باشد می توان تا سه بار با رعایت تبصره 8 ماده 100 قانون شهرداری براساس گواهی مامور بازدید برای ساختمان احداثی از شروع عملیات ساختمانی تا اتمام کار صادر نمود.
1) اگر متقاضی مجاز به اخذ عدم خلاف پروانه ساختمان
• الف : باشد(ساختمان در هر مرحله باشد.) :(ممکن است مالک در مهلت مقرر تمدید مراجعه نماید و یا دارای گواهی عدم خلاف ساختمان تا مرحله قبل از بهره برداری کامل باشد ) صدور عدم خلاف پروانه ساختمان بشرح ردیف 4 صورت می گیرد .
• ب: نباشد :
2) اگر تخلف وجود دارد:
چنانچه تخلف ساختمانی گزارش گردد و توسط مامورین شهرداری ( پلیس ساختمان)گزارش تائید گردد و چنانچه جنبه جزایی نیز داشته باشد قابل تعقیب میباشد و از عملیات ساختمانی توسط واحد اجراییات شهرداری جلوگیری گردد سپس:
ارجاع پرونده توسط شهرداری به کمیسیون ماده صد
الف: درخواست توضیح مکتوب از مالک (ظرف10روز)از جانب دبیر کمیسیون ماده صد
ب: اتخاذ تصمیم کمیسیون
اگر رای کمیسیون ماده صد :
3) اگر مبنی بر جریمه باشد:به مالک جریمه تعلق میگیرد چنانچه پرداخت گردد عملیات تمدید پروانه ساختمان و یا اخذ گواهی عدم خلاف ساختمان مالک انجام میگیرد.چنانچه جریمه پرداخت نگردد پرونده به کمیسیون تجدید نظر ماده صد ارجاع میگردد و رای تخریب توسط کمیسیون صادر گردد.
4) اگر قلع بنا باشد : ابلاغ حکم از سوی شهرداری به مالک که اگر ظرف 2ماه قلع بنا صورت گیرد در غیر اینصورت شهرداری راسا اقدام و هزینه ها را از مالک دریافت می کند.
5) اگر از مهلت زمان تمدید جهت اخذ پایان کار ساختمان گذشته باشد:
چنانچه درخواست متقاضی جهت تمدید پس از مهلت مقرر باشد برابر ضوابط مالک ملزم به پرداخت مابه التفاوت عوارض متعلقه به نرخ مصوب روز می باشد.
مبلغ قابل پرداخت (ریال): | شماره حساب شهرداری : |